دانستنی‌های سلامت و زیباییسلامت

بهترین زمان خواب برای نوزادان در سنین مختلف

نکاتی برای کمک به زمان خواب نوزاد


خواب خوش کوچولو: راهنمای جامع خواب نوزادان

خواب برای رشد و تکامل سالم نوزادان ضروری است. اما یافتن برنامه خواب مناسب برای نوزاد می تواند چالش برانگیز باشد.

در این مقاله جامع، اطلاعات کاملی در مورد زمان خواب نوزادان در سنین مختلف، نحوه ایجاد یک برنامه خواب منظم، علائمی که نشان می دهد نوزاد شما آماده خواب است، نکاتی برای کمک به خواب بهتر نوزاد و منابع مفید ارائه می دهیم.

زمان خواب نوزادان

 

1. زمان

 خواب نوزادان در سنین مختلف:

  • نوزادان تازه متولد شده (0 تا 3 ماهگی): 14 تا 17 ساعت در شبانه روز. در این سن، الگوی خواب نوزادان نامنظم است و آنها به طور متناوب در طول شب و روز می خوابند.
  • نوزادان 4 تا 11 ماهه: 12 تا 15 ساعت در شبانه روز. در این سن، نوزادان به تدریج شروع به خوابیدن بیشتر در شب می کنند و تعداد دفعات بیدار شدن آنها در طول شب کاهش می یابد.
  • کودکان 1 تا 2 ساله: 11 تا 14 ساعت در شبانه روز. اکثر کودکان در این سن می توانند 10 تا 12 ساعت در شب بدون وقفه بخوابند.
  • کودکان 3 تا 5 ساله: 10 تا 13 ساعت در شبانه روز. در این سن، اکثر کودکان به طور کامل شب را می خوابند.

2. ایجاد یک برنامه خواب منظم:

  • یک برنامه خواب منظم برای خواب و بیداری نوزاد خود در نظر بگیرید و هر روز در همان زمان ها او را بخوابانید و بیدار کنید، حتی در آخر هفته ها. این کار به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن نوزاد شما و کمک به خواب بهتر او در شب کمک می کند.
  • یک روتین قبل از خواب آرامش بخش برای نوزاد خود ایجاد کنید. این روتین می تواند شامل حمام کردن، ماساژ، خواندن کتاب یا نوازش او باشد.
  • محیط خواب نوزاد خود را تاریک، ساکت و خنک نگه دارید. تاریکی به تولید ملاتونین، هورمون خواب، در بدن نوزاد شما کمک می کند.
  • به نوزاد خود اجازه دهید تا در طول روز چرت بزند. اما مراقب باشید که او بیش از حد نخوابد، زیرا این کار می تواند خواب شبانه او را مختل کند.

 

3. علائمی که نشان می دهد نوزاد شما آماده خواب است:

  • مالیدن چشم ها
  • خمیازه کشیدن
  • بی قراری
  • گریه کردن
  • کاهش فعالیت
  • پلک های افتاده

4. نکاتی برای کمک به خواب بهتر نوزاد:

  • از شیر دادن یا شیشه دادن به نوزاد خود قبل از خواب خودداری کنید.
  • از ایجاد تحریک بیش از حد در ساعات نزدیک به خواب نوزاد خود خودداری کنید. از بازی های پر سر و صدا یا تماشای تلویزیون در این زمان خودداری کنید.
  • به نوزاد خود کمک کنید تا تفاوت بین شب و روز را یاد بگیرد. در طول روز، نور و فعالیت را به حداکثر برسانید و در شب، محیط را آرام و تاریک نگه دارید.
  • اگر نوزاد شما در خوابیدن مشکل دارد، با پزشک مشورت کنید. ممکن است یک مشکل پزشکی یا محیطی وجود داشته باشد که مانع از خواب خوب او می شود.

زمان خواب نوزادان

جمع بندی :

  • صبور باشید. هر نوزادی با سرعت خود رشد می کند و الگوی خواب خاص خود را دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا برنامه خواب مناسبی برای نوزاد خود پیدا کنید.
  • منسجم باشید. با برنامه خوابی که برای نوزاد خود تعیین می کنید، ثبات داشته باشید. هر گونه تغییر ناگهانی می تواند خواب او را مختل کند.
  • به خودتان استراحت بدهید. مراقبت از نوزاد می تواند طاقت فرسا باشد. به خصوص در ماه های اول که نوزاد شما به طور مکرر در طول شب بیدار می شود

در هایلایت درمان و پیشگیری و سلامتی  در خصوص انواع بیماری ها و روش های درمانی آن ها در مجله اوریکا، گفتگو می کنیم.

5 نکته طلایی برای پیشگیری و درمان عرق‌سوز

10 ترفند شگفت‌انگیز برای داشتن خوابی عمیق و لذت‌بخش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا